Ska icke-troende få lov att fira jul?

Vid matbordet kom samtalsämnet upp. Påsk, det är en kristen högtid. Likadant jul. Påsken firar man för jesus korsfästes och sådär, och julen firar man för att Jesus föddes. Men är det då rätt att icke-troende ska få fira det?
Själv kan jag väl tycka att det är okej, jag är inte den som bryr mig om sånt i vanliga fall. Men så finns det ju dessa människor som är totalt anti allt som har med kristendomen att göra, men ändå ska de få fira jul, kräva massa julklappar och allting.

Är inte det en stor härva av dubbelmoral?

Jag tycker att om man nu är så jävla anti, bara tycker att det är massa hittepå och man ser ner på det, då har man ta mig tusan ingen rätt att ta del av högtiderna. Faktiskt!

Kommentarer
Postat av: Carro

Hm, det har du faktiskt helt rätt i. Har aldrig tänkt på det så.

Däremot reta jag mig på en sak när jag var liten, och det var att de som inte var kristna ändå fick sälja jultidningar, och tjäna pengar på vår tro. :P

2010-03-30 @ 21:12:37
URL: http://iamcarro.blogg.se/
Postat av: Carro

Sv: Okej. Jag tror inte att många tänker på vad julen egentligen står för. Visserligen sitter inte vi på julafton och tänker på jesus. (iallafall inte jag) :P

Men jag håller med. Om rätt ska vara rätt, så ska de inte fira jul. Inte så att de inte får, men de borde själva fatta att de inte borde det. :P

2010-03-30 @ 21:38:33
URL: http://iamcarro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0